NO-SHOW - NO GO, voor een duurzamer event

De schrik van elke eventorganisator: deelnemers die last minute afzeggen. Of nog vervelender… gewoon niet komen opdagen. Het is niet alleen frustrerend, maar ook hartstikke onduurzaam.
Gemiddeld haakt 10 tot 30 procent van de aangemelde bezoekers af. Dat tikt aan. Denk aan foodwaste, onnodige kosten, lege stoelen en een gemiste kans om samen impact te maken.
Alles in je organisatie is afgestemd op het aantal gasten. De grootste zichtbare schade is voedselverspilling. Steeds meer cateraars koken gelukkig flexibel mee met de vraag. Maar er is altijd eten ingekocht. En dat is zonde. Zeker als het na afloop in de afvalbak belandt (zelfs al is dat een biovergister).

Lees ook: onze blog over voedselverspilling en slimme manieren om no-show te verminderen.
Daarom juichen wij de branchebrede campagne ‘No Show = No Go’ van CLC-VECTA en Elderhorst Media toe, met steun van het Genootschap voor Eventmanagers. Een helder signaal aan deelnemers: als je je aanmeldt, kom je. En zo niet, laat het weten.
Op de website vind je een toolkit vol banners, buttons en een pakkend filmpje dat je direct kunt inzetten voor jouw eventcommunicatie. Doe er je voordeel mee, zo maken we samen no-show een stuk minder vanzelfsprekend.
Meer nieuws